Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

harun ağa

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Harun AĞA
Şikayet edilen : Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Philips 390 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 03.08.2009
Talep : Ürünün Değiştirilmesi
Miktar : 114,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Harun AĞA verdiği dilekçesinde 11.11.2007 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 19.06.2009 tarihinde teknik servise verdiğini fakat servise gidişinin üzerinden 30 iş günü geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti
: Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Tic. A.Ş. firması vekili Av. Safiye GÜNAY özetle şikâyetçinin dilekçesinde belirttiği hususları kabul etmediklerini, müvekkil şirketin sadece satıcı olduğunu, mala garanti verenin ve teknik hizmeti sağlayanın ithalatçı firma olduğunu, satıcının servis hizmetlerinin sağlanması ve yürütülmesinden sorumlu olacağına dair satıcıya sorumluluk yükleyen bir düzenlemenin olmadığını, satıcının sorumluluğu ancak ithalatçının olmaması durumunda düzenlendiğini belirtmiştir. Ayrıca şikayet konusu mal hakkında, mevzuat hükümleri çerçevesinde değişim veya bedel iadesi gerektirecek şartların oluşmadığını belirtip, sadece satıcı sıfatı taşıyan ve ithalatçı ve alıcı arasında bir köprü görevi üstlenen ve malların orijinal ambalajını dahi açmaksızın satışını gerçekleştiren müvekkil şirketin başkaca bir sorumluluğu bulunmadığını, şayet malda bir ayıp varsa bunun sorumlusunun müvekkil şirket değil, ithalatçının olduğu ve bu tür hususlardan mala garanti veren ithalatçının sorumluluğunda olduğu belirtilmiştir. Açıklanan sebeplerden dolayı satıcı şirketin azami tamir süresinden sorumlu olmadığından ve yasal koşulların oluşmadığından dolayı şikayetin reddini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 19.06.2009 tarihinde firmaya verildiği, 03.08.2009 tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği ve 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı servis formundan anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ ve Garanti belgesi 13. maddesindeki ’Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanmamanın süreklilik arz etmesi veya tamir için gerekli tamir süresinin aşılması veya tamirin mümkün bulunmadığının anlaşılması halinde, 4. maddede yer alan diğer seçimlilik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, malın yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenilen bedelin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları