Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

orhan cavit şahin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Orhan Cavit ŞAHİN
Şikayet edilen : Avea İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Tarife Değişikliği
Şikayet tarihi : 13.08.2009
Talep : Hizmetin Yeniden Görülmesi (Eski Tarifeye Yeniden Geçiş)

Olayın Özeti :Tüketici Orhan Cavit ŞAHİN verdiği dilekçesinde, ...8434 numaralı hattını Avea her yöne 10000 dakika tarifesine geçirdiğini, 07.08.2009 tarihinde Avea firmasının hiçbir gerekçe göstermeden ve kendisine sorulmadan hattını başka bir tarifeye geçirdiğini, sözleşmede yazan hiçbir hükmü çiğnemediğini bildirmiş; sözleşmeye uymayan bir kullanım hatası var ise bildirilmesini, yok ise eski tarifedeki haklarının geri verilmesini talep etmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. firması 11.08.2009 tarih ve 5217 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada 24.07.2009 tarihinde tüketiciye ‘’tarife kullanımınız makul seviye üstünde olup aynı kullanım devam ederse ek bedel talep etme ve hattınızı kapatma dahil haklarımızın saklı olduğunu hatırlatırız’’ şeklinde bilgilendirme sms’i gönderildiğini, 07.08.2009 tarihinde tüketicinin tarifesinin her yöne 1000 tarifesi olarak değiştirildiği ve bu tarifeyi tüketicinin 59 TL karşılığında kullanabileceği şeklinde bilgi verildiğini, tüketici tarafından imzalanan abonelik sözleşmesinin 3.1.2 maddesinde ‘’Avea, temel haberleşme hizmetlerini yenilemek hakkını saklı tutar. Aynı şekilde temel haberleşme hizmetleri dışında sunduğu ek hizmetleri değiştirmek, kaldırmak, yenilemek, değişiklik yapmak hakkı da saklıdır. Avea değişiklikleri, değişiklik yürürlüğe girmeden önce; sms, yazılı bildirim, basın yayın organları, Aveaya ait web sitesi vb. vasıtalardan herhangi biri ile ilan ederek bildirir’’ hükmü yer aldığını, 10.11.2008 sayılı Resmi gazetede yayımlanan 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 13. maddesinde ‘’işletmeler, uygulayacakları tarifeleri, ilgili mevzuat ve Kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde serbestçe belirlerler’’ hükmü yer aldığını, tüketicilerin makul kullanım esaslarına uymaması sebebiyle diğer abonelerin Aveadan sağlıklı hizmet almasının engellendiğini ve bu durumda haberleşmenin sürekliliğinin önlendiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin ilgili sözleşmeyi imzaladığı ve sözleşmede 3.1.2 maddesinin yer aldığı tüketici ile yapılan görüşmede anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanunun 4/a maddesine istinaden ilgili olay ayıplı hizmet kapsamında değerlendirilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları