Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

haydar ökten

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Haydar ÖKTEN
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş
Şikayet konusu : General Mobile DST–700 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 04.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 296,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici Haydar ÖKTEN verdiği dilekçesinde, aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 26.07.2009 tarihinde teknik servise verdiğini fakat servise gidişinin üzerinden 30 iş günü geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş firması 04.09.2009 tarih ve 5769 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, şikâyete konu olan telefon için tedarikçi firma ile görüşüldüğünü ve yapılan incelemeler neticesinde cihazın müşteri memnuniyeti adına misli bir model ile değişimi yapılacağı bilgisinin alındığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 26.07.2009 tarihinde firmaya verildiği, 04.09.2009 tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği ve 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı servis formundan anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 296,90 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları