Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

bayram ali yerden

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Bayram Ali YERDEN
Şikayet edilen : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 17.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 179,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Bayram Ali YERDEN verdiği dilekçesinde, 21.06.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu ses problemi şikâyetiyle üç defa teknik servise verdiğini ve ürünün her defasında ortalama bir ay serviste kaldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Carrefour Sabancı Ticaret Merkezi A.Ş. firması 17.07.2009 tarih ve 4482 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 12.01.2008- 23.01.2009- 18.05.2009 tarihlerinde aynı arızadan dolayı teknik servise verildiği, teknik servisinde telefon üzerinde tamirat yaptığı teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanunun 14/A maddesindeki ‘‘tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması durumunda tüketici bedel iadesi talebinde bulunabilir’’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 179,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları