Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Ekim 2009 Cuma

ahmet uçar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 22.10.2009
Şikayet eden : Ahmet UÇAR
Şikayet edilen : Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Türkcell Kamu tarifesi
Şikayet tarihi : 07.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 267.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde, referans verdiği 05302261116 nolu telefona sözleşme imzaladığını, ilk faturanın 183.00 TL. geldiğini ve faizi ile birlikte 267 TL. olduğunu ve ödediğini, 35.00 TL.’ lik kampanyanın faturasının 267 TL. olduğu için fazla geldiğini, sözleşme imzalanırken kendisine bilgi verilmediğini iddia ederek ödenilen bedelin iadesin talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 07.09.2009 tarih ve 5835 sayılı yazı ile firmadan savunma istenilmiştir. Tüketicinin 14.07.2009 tarihinde ekte sunulan sözleşme ile bizbize tarifesini seçtiğini, 15.07.2009 tarihinde hattın Bizbize Kamu Heryöne 1200 dakika tarifesine referans gösterildiğini, aynı gün tarifenin onaylanması için mesaj gönderildiğini, abonenin gelen mesajı onaylamasından sonra “Talebiniz üzerine 10/08/2009 dan itibaren Bizbize Kamu Tarifesinden ücretlendirileceksiniz. Bilgide hata varsa lüten 4440532 yi arayınız” içerikli mesajın gönderilerek abonenin hangi tarihten itibaren yeni tarifeden ücretlendirileceğinin bilgisinin kendisine bildirildiğini, abonenin 10.08.2009 tarihinde düzenlenen 267,20 TL faturanın abonenin hattını satın aldığı sırada seçtiği bizbize tarifesine uygun olarak ücretlendirildiğini ve herhangi bir hata bulunmadığını ve kendisine de bu yönde bilgi verildiğini, bu nedenle talebin reddi yönünde karar verilmesinin talep edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketiciye firma tarafından 10.08.2009 tarihinde düzenlenen faturanın Bizbize Kamu Heryöne 1200 dakika tarifesine geçmeden önceki tarifeye göre düzenlendiği ve bu tarifeye geçiş tarihi ile ilgili tüketiciye bilgilendirme yapıldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle 4077 Sayılı Kanun’un 4/A maddesi gereğince ilgili hizmette bir ayıp bulunmaması sebebi ile tüketicinin talebinin reddi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları