Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

16 Ekim 2009 Cuma

umut sinan özdemir

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Umut Sinan ÖZDEMİR
Şikayet edilen : Dölek Pazarlama Cep Telefon Satış Ev Eşyaları Tic.-Mustafa Koray DÖLEK
Şikayet konusu
: Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 15.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 155,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Umut Sinan ÖZDEMİR verdiği dilekçesinde, ürünü tamir için 29.04.2009 tarihinde firmaya verdiğini, 20.06.2009 tarihinde telefonun akıbeti ile ilgili müracaat ettiğinde belgelerin eksik olması sebebiyle cihazın teknik servise gönderilemediğini öğrendiğini, aynı gün belgeleri verdiği halde şikayet tarihi itibari ile bir sonuç alamadığını, telefonun iki buçuk aydır kendisinde olmadığını bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Dölek Pazarlama firması 15.07.2009 tarih ve 4407 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada cihazın teknik servise gönderildiğini ve arızasının giderildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, tüketicinin ürünü 29.04.2009 tarihinde teknik servise gönderilmek üzere firmaya verdiği ekli formlardan anlaşılmıştır. Tüketicinin cihazının şikayet tarihi itibari ile tamirinin yapılmaması sebebiyle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘’malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü firmaya iadesine, firmanın da ürün bedeli olan 155,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları