Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

erhan sucular

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Erhan SUCULAR
Şikayet edilen : Escan İletişim Cep Telefonu Aksesuar Satımı-Hacı Osman ESEN
Şikayet konusu : Samsung SGH-U900 Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 02.09.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 700,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Erhan SUCULAR verdiği dilekçesinde 10.09.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 13.07.2009 tarihinde teknik servise verdiğini fakat servise gidişinin üzerinden 30 iş günü geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Escan İletişim Cep Telefonu Aksesuar Satımı firması 02.09.2009 tarih ve 5732 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, şikâyete konu olan telefonun 13.07.2009 tarihinde Samsung yetkili servisi olan Teleservice firmasına gönderildiğini, geçen süre zarfında ürünün onarımının veya değişiminin yapılmadığının görüldüğü belirtilip, firmalarının herhangi bir kusurunun olmadığını belirtmiştir

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 13.07.2009 tarihinde firmaya verildiği, 02.09.2009 tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği ve 30 iş gününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı servis formundan anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 700,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları