Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

kemal tüygüz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Kemal TÜYGÜZ
Şikayet edilen : (Gold Computer&Elektronics) Penguen Bilgisayar Elekt. San. ve Tic. Ltd. Şti
Şikayet konusu : Acer Marka Diz Üstü Bilgisayar
Şikayet tarihi : 28.07.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1.178,82 TL

Olayın Özeti :Tüketici Kemal TÜYGÜZ verdiği dilekçesinde 24.04.2007 tarihinde satın aldığı diz üstü bilgisayarı 02.03.2009 ve 26.04.2009 tarihlerinde servise verdiğini, ilk servise gidişte 45 iş günü serviste kaldığını, ikinci servise gidişinin üzerinden ise 3 ay geçmesine rağmen kendisine iade edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : (Gold Computer & Elektronics) Penguen Bilgisayar Elekt. San. ve Tic. Ltd. Şti firması 28.07.2009 tarih ve 4739 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 26.04.2009 tarihinde teknik servise verildiği ve 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya, satıcının da ürün bedeli olan 1.178,82 TL’yi tüketiciye iade etmesi gerektiğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları