Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ekim 2009 Perşembe

ömer pekmez

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.10.2009
Şikayet eden : Ömer PEKMEZ
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 27.08.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 839,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ömer PEKMEZ verdiği dilekçesinde 28.07.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 12.07.2009 tarihinde teknik servise verdiğini fakat servise gidişinin üzerinden 30 iş günü geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş. firması 27.08.2009 tarih ve 5601 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, söz konusu ürün için tedarikçi firma ile görüşüldüğü, yapılan incelemeler neticesinde cihazın bir defa servise girdiği ve değişim için onay beklendiği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede, ürünün 12.07.2009 tarihinde firmaya verildiği, 27.08.2009 tarihi itibariyle tüketiciye teslim edilmediği servis formundan anlaşılmış olup, 30 işgününden daha uzun bir süre onarımda kaldığı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 6. maddesindeki ‘malın tamir süresi en fazla 30 işgünüdür’ hükmüne istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketicinin satın aldığı ürünü satıcıya iadesine, satıcının da ürün bedeli olan 839,00 TL’yi tüketiciye vermesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları