YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 28.04.2011
Şikayet eden : Hasan Yaşar YAVUZ
Şikayet edilen : Koçtaş Yapı Marketleri Tic. A
Şikayet konusu : Çalışma Masası
Şikayet tarihi : 15.03.2011
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 1214,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 11.10.2008 tarihinde satın aldığı çalışma masasının ve genç odasının deforme olduğunu, durumu koçtaş firmasına süresinde bildirmesine rağmen sorunun giderilmediğini, garanti süresi dolduktan sonra masanın parçalarının ücretli değişiminin yapılmasının teklif edildiğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 15.03.2011 tarih ve 2906 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada;şikayet konusu ürünün 11.10.2008 tarihinde satın alındığını, satın alındığı tarihten itibaren iki yıllık süre geçtiğini, bu şekilde garanti süresinin dolduğunu ve zaman aşımı gerçekleştiğini, şikayetçinin yasal süre içerisinde herhangi bir bildirimde bulunmadığını, ürünün montajının tüketiciden kaynaklandığını söz konusu şikayetlerin montaj sırasında yapılan hatadan kaynaklanıyor olabileceğini belirtip şikayetin reddini talep etmektedir.
İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın 11.10.2008 tarihinde satın alındığı ve tüketiciye teslim edildiği, tüketicinin garanti süresi dolduktan şikayette bulunduğu görülmüştür. 4077 sayılı kanunun 4/A maddesi 4. fıkrasında ”Bu madde ile ayıba sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir.” denilmektedir. Ayrıca 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı,bayii,acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumludur” hükmüne dayanarak tüketicinin firmaya ve hakem heyetine müracaat tarihi itibariyle iki yıllık garanti süresinin dolduğu, malın değiştirilmesi için gerekli şartların oluşmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2011
(852)
-
▼
Haziran
(273)
- zuhal doğan
- ziya taner kaplan
- zeynep dağlıoğlu
- yağmur gündüz
- ünal sütçü
- ülkü cansu aydemir
- uğur ibrahim bülbül
- türkan özbaş
- Seyhan Muratoğlu
- serhat kaplan
- serhat çiçekçi
- saime meydan
- sabiha dakka
- pınar can
- osman nurca
- n.özgür demir
- murat değirmenci
- mubin coşkun
- metin göktürk
- mehmet yıldızhan
- mehmet yeter
- mehmet gürdil
- m. emin özdemir
- lütfi demir
- koray inanoğlu
- ibrahim halil bükte
- ibrahim halil tekin
- hürriyet öz
- hülya özdemir
- hayriye keşli
- ferdi akın
- fatih koz
- ezgin durdu
- ertan çetin
- ersen kunt
- enes saray
- enes saray
- emin alkan
- ednan vural
- cuma hızlı
- bünyamin ilter
- berkant kayıkçı
- ayşe yılmaz
- avea iletişim hizmetleri
- abdurrezzak
- yusuf arık
- yılmaz yıldız
- uğur taha adabaşı
- sinan bayraktar
- sıddık satıcı
- nezihe azizoğlu
- nazime gamze başaranoğlu
- mustafa güner
- mehmet hanifi bozkurt
- mehmet hanifi bozkurt
- ismail artuğ yüceler
- hilviye sayar
- hasibe alkan
- hasan doydu
- habibe sevtap can
- esra elgin
- cemil tekin
- cem katı
- burcu ünlü
- ayşe kahraman
- arzu marangoz
- arzu marangoz
- arzu marangoz
- ali nurdoğan
- ahmet ırmakcan
- uğursel özdemir
- ufuk onur yimşek
- türkan serin
- sonay keskin
- seyhan soy
- sabiha buluğtekin
- pınar büyükaslan
- pınar alp kırık
- osman zirek
- orhan yürek
- neslihan yalın
- mustafa kurtoğlu
- musa çakan
- murat altun
- mehmet nacır
- mehmet kılınç
- mehmet bayar
- m.emin sarıgül
- kadriye bozyer
- kadir okumuş
- ibrahim yağ
- hatice horoz
- hasan gül
- fatma kara
- fatih bingöl
- ezgi muştu
- çiğdem karabey
- cennet alptekin
- cemal koluman
- birsen boz
-
▼
Haziran
(273)
How to login into the casino in 2021
YanıtlaSilHere is how septcasino to do this: Step 1. Go to the website. · Click on the “Login” link on wooricasinos.info the https://sol.edu.kg/ right-hand side. · https://vannienailor4166blog.blogspot.com/ Click on the “Login” button to enter a live chat number. · novcasino Enter the