Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Nisan 2011 Çarşamba

Derya Demir

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 20.01.2011
Şikayet eden : Derya DEMİR
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Lacoste Marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 13.12.2010
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 125,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 03.06.2010 tarihinde satın aldığı ayakkabının dış aksesuarının yırtılması, iç ketenin zarar görmesi, yazılarının, ayakkabı demirinin kalkması ve ayakkabı demirinin çıkması nedeniyle firmaya müracaat ettiğini, ancak firmadan olumsuz yanıt geldiğinden bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 13.12.2010 tarih ve 11808 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; ürünün aksesuarında yırtılma, yazıların çıkması, renginin sararması ve demirinin çıkması nedeniyle 06/11/2010 tarihinde tüketiciden teslim alındığı ve derhal firmasına gönderildiğini, firma üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını beyan ettiği ve bu şekilde ürün 201/11/2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup almadığının Mersin Üniversitesi ilgili bölümünün akademisyenlerinden birinin bilirkişi olarak görevlendirilmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında şikayetçinin reddine karar verilmesini istediklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan ayakkabının iki tekinin iç astar kısımlarında yırtılma, renginde sararma problemleri tespit edilmiştir. Bezayağı örgülü kumaşın iç astarındaki yırtılmaların nedeni kumaşın yırtılma ve sürtünme mukavemetinin zayıf olmasından, sararmanın nedeni ise kumaşın renk haslığının zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları