Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

8 Nisan 2011 Cuma

Davut Ekinci

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.02.2011
Şikayet eden : Davut EKİNCİ
Şikayet edilen : Mersin Optik
Şikayet konusu : Lens
Şikayet tarihi : 23.11.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 80,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 10.11.2010 tarihinde satın alınan lensin bir gün taktıktan sonra 4 gün içinde iki parçaya bölündüğünü, kendisine tarihi geçmiş lens satıldığını belirtmiştir

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 23.11.2010 tarih ve 10961 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; başvuru sahibinin şikayetlerinin haksız ve dayanaktan yoksun olduğunu, satılan lenslerin üzerinde son kullanma tarihinin yazdığını be nedenle ürünün son kullanma tarihinin dolmadığını, tüketicinin kullanma şartlarına aykırı kullanımları ile oluşacak durumlardan şirketlerinin sorumlu olmadığını, üretim hatalarından dolayı firmalarının herhangi bir işleme gerek kalmaksızın iade edilen ürünleri değiştirdiğini, işletmelerinde satılan lensler sipariş üzerine tedarikçi firmadan getirilip son kullanma tarihinin geçmiş olmasının mümkün olmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Serkan YAKAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Şikayet konusu lens incelenmiştir. Kullanıcı tarafından ya lensi muhafaza kabına koyarken lensi temizleyen ve aynı zamanda lensin yumuşaklığını ve korunmasını sağlayan solüsyon denilen sıvıyı kabına yeterince koyup kapamadığı veya solüsyonu koyduğu halde muhafaza kabının kapağını kapamadan açık bıraktığı için lensin yanlış kullanım sonucu kuruyarak kırıldığı anlaşılmıştır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu lenste üretim hatasının olmadığı, tüketicinin kullanım kusuru bulunduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayet konusu ürün ayıplı mal kapsamında değerlendirilemeyeceğinden tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları