Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

8 Nisan 2011 Cuma

Canan Türen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.02.2011
Şikayet eden : Canan Türen
Şikayet edilen : Teska Kipa Kitle Paz.Tic.ve Gıda San.A
Şikayet konusu : General Mobile Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 12.01.2011
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 230,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.09.2010 tarihinde almış olduğu cep telefonunun arızası nedeniyle 25.11.2010 tarihinde verdiği telefonu, hala teknik servisten alamadığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.01.2011 tarih ve 421 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün firma aracılığıyla 2 defa servise gönderildiği, 12/11/2010 tarihinde açılmıyor şikayeti ile geldiğini ve kozmetik ve mekanik onarım yapıldığı, 25/11/2011 tarihinde 2.sim kartı görmüyor şikayeti ile teslim edildiği, firmaları tarafından teknik servis süreci takip edildiği, 03/01/2011 tarihinde müşteri tarafından değişim onayı beklendiği yetkili servis ile yapılan görüşmede kendilerine iletildiği, fakat müşterinin 30 iş günü yasal süresi geçmesi sebebi ile ürünün değişimini kabul etmediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; ürünün 25/11/2011 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları