Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Nisan 2009 Cuma

ahmet kala

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.04.2009
Şikayet eden : Ahmet KALA
Şikayet edilen : Elektro Mekanik İş
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 16.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 425,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ahmet KALA verdiği dilekçesinde 06.09.2007 tarihinde aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle 02.02.2009 tarihinde teknik servise verdiğini ancak halen telefonunu geri alamadığını bu nedenle bedel iadesini talep etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Elektro İletişim Teknik Servis firması yaptığı savunmada tüketicinin cep telefonu tamir edilmiş şekilde 17.03.2009 tarihinde aldığını beyan etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede şikayet konusu cep telefonunun 02.02.2009 tarihinde servise verildiği servis formundan anlaşılmıştır. Ayrıca tüketici cep telefonunu geri alsa bile teslim tarihi olan 17.03.2009 tarihi, 30 iş günlük azami tamir süresinin aştığını göstermektedir. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına dair yönetmeliğin 6. Maddesinde belirtilen azami tamir süresi aşıldığından tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına dair yönetmeliğin 6. Maddesi ve 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereğince 425,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları