Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Nisan 2009 Cuma

şengül mert

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.04.2009
Şikayet eden : Şengül MERT
Şikayet edilen
: Dölek Pazarlama
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu(IMEI NO:352916020691797 )
Şikayet tarihi : 18.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 495 TL

Olayın Özeti
:Tüketici Şengül MERT verdiği dilekçesinde 08.11.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu dört kez aynı arızadan dolayı servise verdiğini ancak telefonun arızasının hala çözülmediğini beyan etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Dölek Pazarlama firmasının verdiği savunmada yasal olmayan programlar yüklenmesi sonucu virüs olduğu ve giderildiği, şu an bir arızasının olmadığını beyan etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürünün 20.11.2008-18.12.2008-17.03.2009 tarihlerinde servise verildiği ekli teknik servis formlarından anlaşılmıştır.
Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. Maddesine göre ürün garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla, aynı arızayı bir yıl içerisinde 3 kez vermesi durumunda tüketici 4077 sayılı kanunun 4. maddesinde sayılan seçimlik haklardan birini kullanabilecektir. Bu nedenle de tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereği 495,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları