Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2009 Cumartesi

ezgi kılınç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Şikayet eden : Ezgi KILINÇ
Şikayet edilen : Dölek Pazarlama
Şikayet konusu : Samsung marka cep telefonu (IMEI NO: 355806027051086)
Şikayet tarihi : 10.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 190 TL

Olayın Özeti :Tüketici Ezgi KILINÇ verdiği dilekçesinde 20.12.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu üçüncü gün arızalandığını, servisin telefonda sıvı teması olduğu gerekçesi tamir edilmediğini beyan etmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: Dölek Pazarlama firmasının verdiği savunmada cihazda müşteri hatasıyla oluşmuş sıvı teması tespit edildiği belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Ürün bilirkişi tarafından incelenmiştir. Bilirkişi Mehmet ZİLE verdiği raporda, üründe sıvı teması veya başka herhangi bir tüketici kusuru bulunmadığını beyan etmiştir. Yapılan incelemede ürünün 07.01.2009-17.01.2009-27-02-2009 tarihlerinde arızasından dolayı servise verildiği ekli teknik servis formlarından anlaşılmıştır.
Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. Maddesine göre ürün garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla, aynı arızayı bir yıl içerisinde 3 kez vermesi durumunda tüketici 4077 sayılı kanunun 4. maddesinde sayılan seçimlik haklardan birini kullanabilecektir. Bu nedenle de tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereğince 190,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları