Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2009 Cumartesi

ramazan bağcı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 24.04.2009
Şikayet eden : Ramazan BAĞCI
Şikayet edilen : Carrefour
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu (IMEI NO:352753014765646)
Şikayet tarihi : 25.02.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 418,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Ramazan BAĞCI verdiği dilekçesinde 17.11.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu ekran açılmama problemi ile 10.11.2008 tarihinde servise verdiğini 20.12.2008 günü almaya gittiğinde servis, telefonda sıvı teması olduğu gerekçesiyle garanti dışı tamir edeceğini bildirmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: Merit Teknik Servis firmasının 25.02.2009 tarih ve 995 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada üründe sıvı teması tespit edildiğini ve servis raporu ile ürünün 05.12.2008 tarihinde servisten çıkışı yapıldığını belirtmişlerdir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürün bilirkişi tarafından incelenmiştir. Bilirkişi Mehmet ZİLE raporunda; telefonda herhangi bir çatlak ve darbe izi olmadığını, telefonun elektronik devresinde oksitlenme olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığını, ekranda herhangi bir görüntünün olmadığı ekran displayinin arızalı olduğunu, bu nedenle üretim hatası olduğunu beyan etmiştir.
Bu nedenle 4077 sayılı kanunun 4/A maddesine göre ürünün ayıplı mal kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereğince 418,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları