Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2009 Cumartesi

nurten koç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 24.04.2009
Şikayet eden : Nurten KOÇ
Şikayet edilen : Carrefour
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu (359915014402032)
Şikayet tarihi : 28.10.2008
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 465,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Nurten KOÇ verdiği dilekçesinde 14.02.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu sim kart yuvasında çıkan arıza nedeni ile 22.10.2008 tarihinde servise verdiğini, ancak servisin arızanın onarımının pahalıya mal olacağı gerekçesi ile telefonu tamir etmediğini beyan etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: firmasının 04.11.2008 tarih ve 166 sayılı yazımıza cevap vermediği görülmüştür.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürün bilirkişi tarafından incelenmiştir. Bilirkişi Mehmet ZİLE raporunda; telefonda herhangi bir çatlak ve darbe izi olmadığını, telefonun elektronik devresinde oksitlenme olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığını, açma kapama sorunu olmadığını, sim kart entegre elemanın çıkış uçlarında bir ucun temassızlığından ve iletken yolundaki çatlaklar sebebiyle cep telefonunun şebeke çekme sorunu olduğu sık sık acil aramaya geçtiği, bu nedenle üretim hatası olduğunu beyan etmiştir.
Bu nedenle 4077 sayılı kanunun 4/A maddesine göre ürünün ayıplı mal kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereğince 465,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları