Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Nisan 2009 Cuma

hasan kıyak

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.04.2009
Şikayet eden : Hasan KIYAK
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia marka cep telefonu (IMEI NO: 356432014830181)
Şikayet tarihi : 09.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 345 TL

Olayın Özeti :Tüketici 09.03.2009 tarihinde verdiği dilekçesinde 23.03.2008 tarihinde aldığı cep telefonunun sürekli arızalandığını, sekiz kez tamir gördüğünü ancak halen arızanın devam ettiğini beyan etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş. firmasının verdiği savunmada ürün ile ilgili değerlendirmelerin teknik servis tarafından yapıldığını beyan etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürünün 01.07.2008-22.10.2008-06.11.2008-15.01.2009-19.01.2009-26.01.2009-09.02.2009-23.02.2009-28.02.2009 tarihlerinde olmak üzere 8 kez servise verildiği ekli teknik servis formlarından anlaşılmıştır.
Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. Maddesine göre ürün garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde 5 kez arıza vermesi durumunda tüketici 4077 sayılı kanunun 4. maddesinde sayılan seçimlik haklardan birini kullanabilecektir. Bu nedenle de tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereği 345,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları