Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2009 Cumartesi

hasan keskin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 24.04.2009
Şikayet eden : Hasan KESKİN
Şikayet edilen : Mediamarkt Mersin
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 05.12.2008
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 609,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Hasan KESKİN verdiği dilekçesinde 18.10.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu kızakta takılma ve LCD ekranda çizik problemi ile 19.10.2008 - 24.10.2008 - 05.11.2008 tarihinde servise verdiğini, ekrandaki arızanın arka cepte kullanım sonucu kaynaklandığından 77 TL ücret ödemek suretiyle arızanın giderildiğini ancak ürünü iki ay gibi bir süre hiç kullanamadığını ve arızanın giderilmesi için yeniden ücret talep ettiklerini beyan etmiştir. Bu nedenle tüketici hem ürün bedelinin iadesini ve hem de ödediği servis ücret olan 77 TL nin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Merit Teknik Servis firmasının 25.02.2009 tarih ve 995 sayılı yazımıza istinaden verdiği savunmada, ürünün arka cepte kullanım sonucu arızalandığını bunun tüketici tarafından da kabul edildiğini, kızakta meydana gelen arızanın da kullanım hatasından kaynaklandığı ancak müşteri memnuniyeti sağlamak adına ücretsiz onarım yapacaklarını bu onarım içinse parça beklediklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürün bilirkişi tarafından incelenmiştir. Bilirkişi Mehmet ZİLE raporunda; telefonda herhangi bir çatlak ve darbe izi olmadığını, telefonun elektronik devresinde oksitlenme olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığını, açma kapama tuş takımında işlev sorunu olmadığını, kızağın hareket ettiği yolların ayıplı üründen yapıldığını bundan dolayı kayarken zaman zaman takıldığı, bu nedenle üretim hatası olduğunu beyan etmiştir.

Bu hatanın servis tarafından da kabul edilip onarımı sağlanacağı beyan edilmiştir.
4077 sayılı kanunun 4/A maddesine göre üründe meydana gelen ayıp garanti kapsamında giderileceğinden ürün ayıplı mal kabul edilemeyecektir. Bu nedenle tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereğince 609,00 TL’ ye satın alınan mal yapılacak işlem bulunmadığından tüketicinin talebinin REDDİNE, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları