Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Nisan 2009 Cuma

arif büyüktatlı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 24.04.2009
Şikayet eden : Arif BÜYÜKTATLI
Şikayet edilen : Genpa Teknik Servis
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu 356993011470198
Şikayet tarihi : 16.03.2009
Talep : Değişim
Miktar : 750,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Arif BÜYÜKTATLI verdiği dilekçesinde 23.06.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu donma yapması WILAN’a bağlanmaması, şarjı az gitmesi gibi gerekçelerle 4 kez teknik servise verdiğini belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Genpa Teknik Servis firması 16.03.2009 tarih ve 1385 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda, ilgili cihazın teknik servise 4 kez geldiğini, bu gelişlerdeki onarım işlemleri cihaz son testlerden başarı ile geçmiştir, akım gerilim kalibrasyonu yapılmıştır, mekanik parça değiştirilmiştir, şeklindedir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün WILAN’a bağlanmıyor şikayeti ile 18.11.2008- 30.01.2009- 18.02.2009- 06.03.2009 tarihlerinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır.
Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine istinaden “ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla verdiği için” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereğince 750,00 TL’ ye satın alınan malın yenisi ile değiştirilmesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları