Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Nisan 2009 Cuma

selahattin erkuş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi:
09.04.2009
Şikayet eden : Selahattin ERKUŞ
Şikayet edilen : Denkel Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia marka cep telefonu (IMEI NO: 353628017161101)
Şikayet tarihi : 10.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 208 TL

Olayın Özeti :Tüketici Selahattin ERKUŞ verdiği dilekçesinde 07.06.2007 tarihinde aldığı cep telefonunu üç kez aynı arızadan dolayı servise verdiğini ancak telefonun 4. kez tekrar arızalandığını beyan etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Denkel Mağazacılık A.Ş. firmasının verdiği savunmada cihazın üçüncü kez servise geldiğinde arızasının tespit edilemediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürünün 01.12.2008-02.01.2009-16.02.2009 tarihlerinde servise verildiği ekli teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. Maddesine göre ürün garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla, aynı arızayı bir yıl içerisinde 3 kez vermesi durumunda tüketici 4077 sayılı kanunun 4. maddesinde sayılan seçimlik haklardan birini kullanabilecektir. Bu nedenle de tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereği 208,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

1 yorum:

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları