Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Nisan 2009 Salı

11. Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2008

Tüketici ödülleri sahiplerini buldu

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı`nın, `11. Geleneksel Tüketici Ödülleri` sahiplerini buldu. Tüketici bilincinin geliştirilmesi amacıyla her yıl düzenlenen ödül töreni gülümseten olaylara sahme oldu.

GÜNÜN MANŞETLERİ
• Uzayda kendini onaran kaporta
• KDV indiriminin kapsamı genişletildi
• Terör Örgütüne 13 İlde Şok Operasyon
• Org. Başbuğ`dan gündeme yönelik çarpıcı aç...
• Alman uzmanların raporu: Suikast yok!
• 2009 yılı da serin geçecek
• Doktorları şoke eden ameliyat !
• Operasyon sızdı mı?
• Yasa değişikliği bu hafta Meclis`te sendik...
• Bu da oldu! New Yorklulara `Yan baktın` ve...
• Bilimsel araştırma: Terfi, akıl sağlığına ...
• Şimşek: IMF ile çerçevede yüzde 100 mutaba...
• Steve Ballmer, Alpaslan Korkmaz`la ne konu...
• Cepte ``alo`` yüzde 30 ucuzluyor
• Çin teknolojisinde istihbarat kuşkusu
• 7 ay komada kaldı, fişi çekilirken hayata ...
• Akbank`ta Kemal Derviş dönemi
• DSP`de 1 ihraç 4 uyarı...
• Başbuğ bin kişiye seslenecek
• Alman ekibi kaza raporunu tamamladı
• Krizi en erken atlatacak üç ülke
• Nazım Ekren ekonomik programı açıkladı...
• `Cumhuriyet mitinglerine katılacaktım`
• 7 tabiat harikasının en güçlü adayı

İLİŞKİLİ HABERLER
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı`nın, ``11. Geleneksel Tüketici Ödülleri`` sahiplerini buldu.
Tüketici bilincinin geliştirilmesi amacıyla her yıl düzenlenen ödül töreninin açılışında konuşan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Balcı, 1995 yılından bu yana kayıtlara geçen 512 bin resmi tüketici şikayeti bulunduğunu belirterek, ``Bunun kayda geçmeyenlerini de dikkate alırsak 13 yıllık uygulamalar sonucunda şikayet sayısının 1 milyonu geçtiğini söyleyebiliriz`` dedi.

Balcı, bu başvuruların azalmasının, ancak üreticiden tüketiciye uzanan halkada her kesimin üzerine düşeni yapmasıyla mümkün olacağını ifade ederek, vizyonlarının, tüketici odaklı politikaları hayata geçirmek olduğunu kaydetti.

Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş da, bu yılki tüketici ödülleri için 100`den fazla başvuru yapıldığını, 7 branşta ödül tanzim ettiklerini ifade ederek, ``Hizmet Ödülü`` kapsamında tanzim edilen ödülün, Sanayi ve Ticaret Bakanının takdiriyle belirlendiğini bildirdi.

Pektaş, tüketici ödülleri konusunda yeni bir çalışma içinde olduklarını, bunun için bir platform oluşturduklarını belirterek, ``Bu yıldan sonraki vereceğimiz ödüller, (Ödüllerin oskarı olacak)`` dedi.

BASIN ÖDÜLLERİ
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı`nda düzenlenen organizasyon çerçevesinde, Radyo-Televizyon Programı Dalında; TRT-2`de yayımlanan ``Alan Razı Satan Razı, Kanal B`de ``Tükenmeden Tüketmek``, Olay TV`de ``Soru İşareti``, TRT GAP`da ise ``Tüketici Rehberi`` adıyla yayımlanan programlar ödüle layık görüldü.

Yazılı Basın Tüketici Köşesi Dalında; Yenigün Gazetesi`nde yayımlanan ``Tüketicinin Dostu`` isimli, tüketici sorunlarını konu alan, bunlarla ilgili çözüm yollarını aktaran köşe yazarı İbrahim Peker`e ödül verildi.

Tüketicinin korunmasını öngören 4077 Sayılı Kanunun Uygulanmasında Başarılı Kuruluş Ödülü Dalında; 15 Mart Dünya Tüketiciler Gününde ilki sayısı çıkan ``Tüketici Bülteni``ni yayımlaması ve söz konusu yayını Türkiye`deki tüm oda ve borsalara, Kayseri Ticaret Odası Meslek komitelerine, çeşitli dernek üyelerine, odaların tüketici komisyonlarına başvuran tüm tüketicilere ve talep eden kurumlara dağıtan, tüketici istatistikleri yayımlayan ve çeşitli halk eğitim merkezleri ve okul müdürlüklerinin talebi üzerine yaklaşık 150 kursiyere tüketicinin korunması konusunda seminerler veren Kayseri Ticaret Odası ödüllendirildi.

Tüketicinin Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü Dalında; Arçelik, Adell Armatür ve Vana Fabrikaları ile Kuruçayırlı Otomotiv Sanayi, ödüle layık bulundu. Söz konusu firmalar, kaliteli ürün, güçlü satış ve dağıtım teşkilatının yanında, yedek parça hizmetleri ve yasal sürelerden daha fazla ücretsiz garanti hizmeti vermeleri, tüketicilere teknolojik konfor sağlamaları gibi nedenlerle ödüle layık görüldüler.

Bilimsel Çalışma Ödülü Dalında ise; Tüketicilerin Biyoteknolojik Uygulama ve Ürünlere Yönelik Tutumları Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi`` konulu doktora teziyle Dr. Ayşe Sezen Taş, tüketici doyumunun nasıl sağlanabileceğine ilişkin, gerek tüketici gerekse hizmet ya da mal sunan firmalar açısından, şimdiye kadar bu konuda yapılmış yararlı bir araştırma konusu içeren ``Tüketici Doyumu Teorisi`` konulu doktora teziyle de Dr. Göknil Nur Koçak`a ödül verildi.

HİZMET ÖDÜLLERİ
``Hizmet Ödülü``ne ise İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Zabıta Daire Başkanlığı, Zabıta Destek Hizmetleri Müdürlüğü`ne bağlı Tüketici Hakları Zabıta Amirliği uygun görüldü. İstanbul Tüketici Hakları Zabıta Amirliğinin, 15 Mart 2007 tarihinde kutlanan ``Dünya Tüketiciler Günü`` dolayısıyla, ay boyunca düzenlenen seminer, panel ve etkinliklerde, İstanbul`un 32 ilçe belediye başkanlığı, Sanayi ve Ticaret İl Müdürlükleriyle koordinasyonda başarılı performansı nedeniyle ödüle layık görüldüğü belirtildi.

Diğer hizmet ödülü de, Malatya Belediyesi Yerel Gündem 21 Tüketici Hakları Çalışma Grubu`na verildi.

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ
Bilinçli Tüketici Ödülü Dalında; Kullanmakta olduğu kredi kartından her yıl kesilen ``Kredi Kartı Üyelik Ücreti``ni geriye dönük olarak almak için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvuran Hüsamettin Söğüt`e ödül verildi. Söğüt`ün takip ettiği yasal hak ve arama süreci sonucunda, ilgili bankadan 8 yıllık kredi kartı üyelik ücretini geri aldığı belirtildi.

Saçını, istemediği biçimde aşırı kısa ve yanlış kestiği, bu nedenle saçına kaynak yaptırmak zorunda kaldığı gerekçesiyle kuaförü hakkında dava açarak tazminata mahkum ettiren tüketici Solmaz Gülmez de, bu çabasıyla bilinçli tüketici ödülüne layık görüldü.

Vergi iade sistemi kaldırılmış olmasına rağmen, alışverişlerinin karşılığında fiş almayı sürdüren Tahsin Şahinbaz, yeni inşa edilen konutuna taşınma sürecinde su sayacı çalışır halde olmasına rağmen, belediyenin, bir elektronik su sayacı firmasıyla karşılıklı olarak yaptığı sözleşmede yer alan bir maddeyi dayanak göstererek yeni su saati alma mecburiyeti getirmesine karşı çıkan Kemal Özdemir ve ısınma hizmeti için bir enerji şirketiyle aralarında düzenlenen sözleşmede, ``Peşin bir yıllık ödeme yapıldığında yüzde 20 indirim uygulanacağı`` koşulunun yer alması, ancak sözleşme yapıldığı yıldan sonraki yıl içinde sadece yüzde 5 indirim yapılmasını şikayet eden Aykut Demirtaş da, bilinçli tüketici ödülü alan diğer tüketiciler oldu.

BASININ İLGİSİ
Sanayi ve Ticaret Bakanlığının 11. Geleneksel Tüketici Ödülleri, bakanlık konferans salonunda dağıtıldı. Daha önceki yıllara göre mütevazı şekilde gerçekleştirilen törene, Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, bir başka programı nedeniyle katılamadı.

Törenin açış konuşmasını yaptığı sırada Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Balcı`nın cep telefonu çaldı. Bundan rahatsız olan Müsteşar Balcı, konuşmasına birkaç saniye ara vererek, çalmaya devam eden cep telefonunu Müsteşar Yardımcısı Eyüp Ömeroğlu`na uzatarak ``siz cevap verir misiniz?`` dedi. Müsteşar Balcı, bu durumdan ötürü konuklardan da özür diledi.
Geleneksel Tüketici Ödüllerinin dağıtıldığı törende, istemediği şekilde saçını kesen kuaförünü tazminata mahkum ettiren Solmaz Gülmez, fiş biriktiren Tahsin Şahinbaz ile kredi kartı üyelik ücretine karşı yürüttüğü mücadeleyi kazanan Hüsamettin Söğüt, basın mensuplarının en fazla ilgisini çeken tüketici ödülü sahipleri oldu.
A.A.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları