Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

10 Nisan 2009 Cuma

tahir avcı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 09.04.2009
Şikayet eden : Tahir AVCI
Şikayet edilen : Migros Türk T.A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia marka cep telefonu (IMEI NO: 359566012682388 )
Şikayet tarihi : 09.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 379 TL

Olayın Özeti :Tüketici Tahir AVCI verdiği dilekçesinde 01.03.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu üç kez aynı arızadan dolayı servise verdiğini, kullanılamaz halde olduğunu beyan etmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Migros Türk T.A.Ş. firmasının verdiği savunmada şikayete konu olan ürünün üreticisi/ithalatçısı olmadıklarını bu nedenle bakım ve onarım hizmetini kendilerinin sunmadığını, üç kez arızalanması durumunda satış yeri olan mağazanın ve şirketin sorumluluk kabul etmediğini beyan etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürünün 02.01.2009- 22.01.2009- 06.02.2009 tarihlerinde servise verildiği ekli teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. Maddesine göre ürün garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla, aynı arızayı bir yıl içerisinde 3 kez vermesi durumunda tüketici 4077 sayılı kanunun 4. maddesinde sayılan seçimlik haklardan birini kullanabilecektir. Bu nedenle de tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereği 379,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları