Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

25 Nisan 2009 Cumartesi

muhammed sefa yılmaz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 24.04.2009
Şikayet eden : Muhammed Sefa YILMAZ
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung MP3 Çalar
Şikayet tarihi : 20.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 79,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Latif YILDIZ verdiği dilekçesinde19.10.2008 tarihinde satın aldığı Mp3 Çalarını arızası nedeniyle teknik servise verdiğini, 26.11.2008 tarihinden beri serviste olduğunu belirtmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş. firması 20.03.2009 tarih ve 1517 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda, Samsung marka ürün için tedarikçi firma ile görüşüldüğünü ancak olumlu ya da olumsuz bir sonuç alınamadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 05.12.2008 tarihinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin haklılığına, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı TKHK’ un 4. Maddesi gereğince 79,00 TL’ ye satın alınan mal için ödenilen bedelin tüketiciye, tüketicinin de ayıplı malı satıcıya iadesine, kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak üzere karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları