Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

8 Nisan 2011 Cuma

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 03.02.2011
Şikayet eden : Sakine TÜRKEKÖLE
Şikayet edilen : Puma Spor Giyim San. ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Puma marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 06.01.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 79,50 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.09.2010 tarihinde satın alınan ayakkabının bir ay kullanılmasından sonra burun kısmındaki yapıştırma yerlerinden tamamen açıldığını, bundan dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 06.01.2011 tarih ve 220 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma özetle; ürünün incelendiğini ve üründe üretim hatasına rastlanmadı için ret edildiğini, tüketicinin ayıbı satıcıya 30 gün içerisinde bildirmediğini bu nedenle zaman aşımına uğradığını, ürünle birlikte tüketiciye kullanma ve bakım kılavuzu verildiğini, tüketicinin bu kılavuza uymayarak ürünü hor kullandığını, amacına uygun kullanmadığını, gerekli bakımları yapmadığını bu nedenlerden dolayı üründe deformasyon meydana geldiğini belirtip ayıp iddialarını hiçbir şekilde kabul etmemekle birlikte ürünün bilirkişi tarafından incelenmesi ve tüketicinin talebinin reddedilmesi talebinde bulunmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan spor ayakkabının iki tekinin ön kısımlarında açılma problemi tespit edilmiştir. Spor ayakkabıda görülen bu problemin nedeni; ayakkabıda kullanılan kimyasal yapıştırıcı maddenin mukavemetinin zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Spor ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları