Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

1 Nisan 2011 Cuma

süleyman yelkovan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 06.01.2011

Şikayet eden : Süleyman Yelkovan
Şikayet edilen : D-Market Elektronik Hizmetler ve Tic.A.Ş.

Şikayet konusu : Sony Ericson Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 26.11.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 583,21 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 04.05.2010 tarihinde almış olduğu cep telefonunun arızası nedeniyle 19/08/2010, 13/09/2010 ve 13/10/2010 tarihinde arama yapmıyor şikayetleriyle servise verdiğini, 13/10/2010 tarihinde verilen telefonun için hala teknik servisten alamadığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 26.11.2010 tarih ve 11121 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; tüketici ürünü yetkili servis Asya Telekomünikasyon San ve Tic.A.Ş. olduğunu, firmalarının yetkili servis hizmeti vermemekte olduğunu, tüketicilerden gelen arızalı ürünleri yetkili servise yönlendirdiklerini, firmalarının aracılık dışında bir işlem yapmadıkları belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; ürünün 13/10/2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları