Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Nisan 2011 Çarşamba

Ayhan Sebe

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 20.01.2011
Şikayet eden : Ayhan SEBE
Şikayet edilen : Electrolux A.Ş.
Şikayet konusu : Electrolux marka buzdolabı
Şikayet tarihi : 03.11.2010
Talep : Ödenen Bedelin İadesi
Miktar : 1250,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 20.10.2008 tarihinde satın alınan buzdolabının 2009 yılında kapağında paslanmalar olduğu için firmaya müracaatta bulunduğunu, ürünün kapağının değişmesine rağmen değişen parçada tekrar paslanmalar olduğunu servise tekrar müracaatta bulunduğunu, 12/07/2010 tarih 723302 seri nolu rapor ile arıza tespiti yapıldığını ancak bugüne kadar herhangi bir müdahalede bulunulmadığını ve 30 iş günlük süre içerisinde onarımının tamamlanmadığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 03.11.2010 tarih ve 10293 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; ürünün 08/11/2008 tarihinde montajının yapıldığını, 06/04/2010 tarihinde alt ve üst kapısının paslanma yaptığı görülmüş olup tüketici memnuniyet nedeniyle bir kereye mahsus olarak paslanan alt ve üst kapağının değiştirildiğini, tüketicinin 10/07/2010 tarihinde tekrar paslanma şikayeti ile başvurduğunu, kullanım hatasından kaynaklanan paslanmanın garanti kapsamına girmediği ve işlemin ücretli yapılacağının bilgisinin verildiğini, kullanım hatası ve uygun olmayan temizlik maddeleri kullanımı ile oluşan paslanmasın garanti kapsamında değerlendirilemeyeceğini, cihazın iade ya da değişim yapılmasını gerektirecek bir durumun olmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İbrahim SEVİM (Makine Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tarafınızdan şahsıma, 10293 sayılı ve 02.12.2010 tarihli yazınızla iletilmiş olan ve Sayın Ayhan SEBE’ye ait dosyada belirtilen ile ilgili şikâyetini içeren yazıyı incelemiş bulunmaktayım. Şikâyet söz konusu olan ELECTROLUX marka buzdolabı, hakkındaki görüşlerim aşağıdaki gibidir: Şikâyete konu olan buzdolabı; servisin, 10.03.2010 tarih ve 721444 fiş no ile buzdolabının ön gösterge panel ve kapı kolu paslanması tespit edilmiş ve tüketiciden kaynaklandığı beyan edilmektedir, servis, 10.03.2010 tarihinde 721443 fiş no ile üst ve alt kapısında paslanma tespit edilmiş ve bunların tüketiciden kaynaklandığı beyan edilmektedir, aynı servis, 12.07.2010 tarih ve 723302 fiş no ile üst ve alt kapısında paslanma tespit edilmiş. Buzdolabı, 20.10.2010 tarihinde satın alınmış ve garanti süresi üç yıldır. Sonuç olarak buzdolabındaki yukarıda bahsedilen paslanmanın, kısa süre de olması imalat hatasından kaynaklandığı ve ayıplı mal kapsamında olduğu kanaatindeyim. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan üründe arızasının devam ettiği, üründe kullanıcı kusuru olmadığı ve ürünün imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden 10.03.2010 tarihli servis formunda cihazın cihazda paslanma tespit edildiği ve bunun kullanıcı hatası olduğu iddia edilerek tamirinin yapılmadığı görülmüş olup ancak tüketicinin talebi olan ödenen bedelin iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, ayrıca 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesine göre “Tüketici malı teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür” hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değilse ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları