Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Nisan 2011 Çarşamba

Ayda Ünsever

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 20.01.2011

Şikayet eden : Ayda ÜNSEVER
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti
Şikayet konusu : Samsung marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 05.11.2010
Talep : Ödenen Bedelin İadesi
Miktar : 195.00 TL

Olayın Özeti
:Tüketici dilekçesinde; 26.10.2009 tarihinde satın aldığı cep telefonunu tuş takımı çalışmaması şikayetinden servise gönderdiğini, cep telefonunun onarılıp geldiğini fakat sonra kızak yerinin bozulmasından dolayı servise gönderdiğini fakat garanti dışı dendiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 08.11.2010 tarih ve 10578 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; ürünün 16.10.2010 tarihinde flex kablo değişimi ile servisten geldiğini ve tüketiciye çalışır vaziyette teslim edildiğini, tüketicinin aynı gün ürünü darbeli-hasarlı bir şekilde geri getirdiğini ve kızak açılmıyor şikayeti ile ürünün servise gönderildiğini, ürünün faturasının kendilerine vermediğini, tüketicinin ürüne bilinçli hasar verdiğini, üründe sadece kızakta değil anakartta da çatlaklar bulunduğunu ve ekonomik maliyette veya garantili onarımın mümkün olmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Tüketicinin samsung marka c3053 model 35816034157513 imei nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve tespitler yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu arama yaptığı uygulama fonksiyonlarını yerine getirdiği, ” 3 “tuşunun zaman zaman basmadığı ya da zor bastığı kızakta takılma olmadığı fakat zamana bağlı gevşeme olduğu, elektronik devre mikroskop altında incelendiğinde sıvı temasına bağlı oksitlenmeye, darbeye dayalı elektronik devre elemanlarında hasara rastlanmadığı, Yapılan ölçümlerde akım değerlerinin normal olduğu , tuş basmama probleminin cep telefonunun tuş kartından kaynaklandığı ve bu parçanın arızalı olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak tüketicinin şikayeti doğrultusunda yapılan incelemelerde yetkili servisin tespiti doğrultusunda darbeye dayalı hasara ve lag çatlağına rastlanmadığı bu sebeple belirtilen arızalarda tüketicinin kullanım kusuru bulanmamaktadır. Kızak yayında esneme olduğu ilk servise gönderilme nedeni olan tuş basmama probleminin hala devam ettiği ve yapılan müdahalenin (flex değişimi) problemi ortadan kaldırmadığı gözlenmiş olup söz konusu arızalarda cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Ekli dilekçe ve teknik servis formlarının incelenmesinden cihazın arızası nedeniyle iki defa servise verildiği, ilkinde tuşları basmıyor şikayeti ile servise verilen cihazda flex değişimi yapıldığı, ikincisinde ise kızak zor açılıyor darbe kaynaklı arızadan dolayı ekonomik onarımının mümkün olmadığının tespit edildiği; bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın olduğu ve arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmış olup ancak tüketicinin talebi olan ödenilen bedelin iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, ayrıca 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesine göre “Tüketici malı teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür” hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değilse ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.


Başkan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları