Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Nisan 2011 Perşembe

İsmet Yıldırım

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 20.01.2011
Şikayet eden : İsmet YILDIRIM
Şikayet edilen : Yapı Kredi Bankası
Şikayet konusu : Kredi Kartı Kart Ödeme Güvencesi
Şikayet tarihi : 06.12.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi
Miktar : 32,92 TL + 23,29 TL =56,21 TL

Olayın Özeti
: Tüketici dilekçesinde; 60004345 poliçe numaralı kredi kartından kesilen 32,92 TL ve 23,29 TL olmak üzere iki defa kart güvencesi adı altında para kesildiğini, bankaya itirazda bulunmasına rağmen bir sonuç alamadığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti: 06.12.2010 tarih ve 11439 sayılı yazı ile Bankadan savunma istenilmiştir. Banka tarafından verilen savunmada; şikayet Formuna istinaden Yapı Kredi Bankası A.Ş.’nin taraf olmadığını, ilgilinin yapı kredi plaza, A Blok Büyükdere cad. Levent 34330 İSTANBUL adresindeki Yapı Kredi Emeklilik A.Ş. olduğunu, buna bağlı olarak şikayet yazısının bu adreste bulunan kurum adına tebliğ edilmesi talebinde bulunduğunu belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve eklerinin incelenmesinden; 24.09.2010 tarihinde 32,92 TL ve 18.10.2010 tarihinde 23,29 TL kart güvencesi adı altında iki defa para kesildiği ve tüketicinin buna itirazda bulunduğu anlaşılmıştır. Banka tarafından, tüketiciyle yapılan bankacılık hizmet sözleşmesi hükümleri çerçevesinde ve tüketiciye verilen hizmetler karşılığı kredi kartından kart aidat bedeli ve kart ödeme güvencesi alındığı, bu ücretin haksız şart niteliğinde olmadığı savunulmaktadır. Ancak 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesinde, Satıcı veya Sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. “Eğer Sözleşme Şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse o sözleşme şartlarının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.” hükmü bulunmaktadır. Bankanın tüketiciyle yapıldığını ifade ettiği Sözleşme Şartları önceden belirlenmiş, açık, anlaşılır bir dille yazılmamış ve tüketici ile müzakere edilmeden iradesi dışında imzalatılmış tüketici aleyhine haksız şart içeren sözleşme olup, 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesine aykırılık taşımaktadır. Bu nedenlerden dolayı tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar
:Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, banka tarafından tüketiciden kesilen kart güvencesi aidatının tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları