Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Nisan 2011 Çarşamba

Filiz Adım

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 20.01.2011
Şikayet eden : Filiz ADIM
Şikayet edilen : YKM Giyim ve İhtiyaç Mad. Tic. San. A.Ş
Şikayet konusu : Philips Marka Buharlı Ütü

Şikayet tarihi : 26.11.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 487.42 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 25.04.2010 tarihinde satın alınan cihazın arızasından dolayı defalarca servise verildiğini fakat arızanın devam ettiğini, en son verdiği tarihten itibaren iki aylık sürede ütünün kendisine iade edilmediğini belirtip ürünün yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 26.11.2010 tarih ve 11081 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma; tüketici sayın Filiz ADIM mağazadan almış olduğu Philips marka ürünün Tüketici Hakem Heyeti tarafından incelenmesinin talebinde bulunmuştur.


İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 07.10.2010 tarihinde su akıtıyor arızasından dolayı servise verdiği görülmüş olup, ürünün garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir defa servise verildiği ve 07.10.2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün satıcı tarafından değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenilen bedelin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları