Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Nisan 2011 Çarşamba

Erdal Kaya

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 20.01.2011
Şikayet eden : Erdal KAYA
Şikayet edilen : Koçtaş Yapı Marketleri Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Bahçe Mobilyası
Şikayet tarihi : 01.12.2010
Talep : Ödenen Bedelin iadesi
Miktar : 924,73 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 26.01.2010 tarihinde satın alınan bahçe mobilya takımının, hiç vernik, bakım istemediğinin kendisine söylendiğini, ürünün yağmurdan etkilenmediğini ve ürünün 10 yıl garantili olduğunun kendisine söylendiğini belirtmiştir. Ancak ürünü satın aldıktan sonra mobilyada çatlaklar, solmalar ve deformeler oluştuğunu, satıcı firmaya müracaatta bulunduğunu, firmadan gelen yetkililerin ürünü incelendiğini, ürünün hatalı olduğunu kabul ettiklerini fakat talebinin yerine getirilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 01.12.2010 tarih ve 11246 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; aynı konuda ikinci kez şikayet yapıldığını, aynı konuda ikinci kez şikayet yapılamayacağını, tüketicinin üründeki ayıbı otuz gün içinde satıcıya bildirmesi gerekmesine rağmen ürün satın alındıktan bir yıl şikayette bulunduğunu, müvekkil şirketçe sadece müşteri ifadesine dayanarak şikayetinin kabul edilmesinin mümkün olmadığını, üründe bir ayıp olduğunun ve bu ayıbın kullanım hatasından olmadığının gösterilmesinin gerektiğini, ürünün bakım talimatında ürünün nasıl kullanılması ve kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğinin belirtildiğini, tüketicinin iddiasını aksine kendisine ürünün bakıma ihtiyacının olmadığının söylenmediğini, ağaç ürünlerinin yağmur ve direkt güneş ışığına maruz kaldıklarında etkilenememelerinin imkansız olduğunu, şikayet konusu iddiaların ispatlanmamış ve ayıp ihbarının yapılmamış olmasının, ürünün kullanım talimatına uygun kullanılmamasından dolayı üründe kullanım kusurunun olduğunu belirtip şikayetin reddi talep edilmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu ürün için Mobilyacı Fahrettin UÇAR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; şikayet konusu ürünün incelenmesi için satıcı firmayla görüşüldüğünü fakat incelemeye gelmediğini, ürünün incelendiğini, masa ve sandalye ahşaplarında güneşte kalmaları nedeniyle solmalar ve kılcal çatlaklar oluştuğunu, bunun nedeninin ise verniğin yeterince koruyucu özelliği olmadığından kaynaklandığı kanaatine varıldığını belirtmiştir.
Şikayet dilekçesi ve bilirkişi raporunun incelenmesinden üründeki sorunun üretim veya servis hatasından kaynaklandığı kanaatine varılmıştır. Belirtilen nedenlerle koltuk takımı 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları