YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Zübeyde UĞUZ
Şikayet edilen : Deima Elektromekenik Ürünleri İnş. Spor Mall.
Şikayet konusu : Çay Seti
Şikayet tarihi : 24.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 99,00 TL
Olayın Özeti : Tüketici Zübeyde UĞUZ verdiği dilekçesinde 06.03.2009 tarihinde satın aldığı çay setinde termostatın bozulması üzerine 20.03.2009 günü satıcıya bildirdiğini, 23.03.2009 tarihinde yetkili servis Pınar Elektronik’e bildirdiğini, ancak servisin içindeki kart arızalı şeklinde sözlü beyanda bulunduğunu, arıza tespit belgesi istendiğinde böyle bir belge veremeyiz dendiğini belirtmiştir. Tüketici 30 gün içinde arızayı satıcıya bildirdiği halde satıcı ve teknik servisin arızayı tespit edemediği gibi bir belge de vermediğini belirtmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: İmalat/İthalatçı firma Deima Elektromekenik Ürünleri İnş. Spor Mall. İmalat San. Ve Tic. A.Ş.25.03.2009 tarih ve 1656 sayılı yazımıza cevaben verdiği savunmada Teknik servisin arızanın elektronik karttan kaynaklanabileceğini, ancak cihaz sökülmeden arızanın tespit edilemeyeceğini ve kesin bilgi ve yazılı beyanın verilemeyeceği, sözlü olarak tüketiciye söylendiği belirtilmiştir. Ayrıca tüketicinin yetkili servis tutanağı ile servise vermesi ve cihazda arıza tespit edilmesi durumunda ürün değişimi yapılacağı bildirilmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelenmede satıcının üründe meydana gelen arızayı tespit etmek ve tamirini sağlama yükümlülüğünü yerine getirmediği kanaatine ulaşılmıştır. Bu nedenle 4077 Sayılı Kanunun Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 15. maddesindeki ‘İmalatçı-üretici veya ithalatçılar, garanti belgesi ile sattıkları malların bakım onarım ve kullanımına ilişkin satış sonrası servis hizmetlerini yeterli olarak vermek ve bunun için gerekli tedbirleri almak zorundadır.’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 99,00 TL’nin Deima Elektromekenik Ürünleri İnş. Spor Mall. İmalat San. Ve Tic. A.Ş. firmasından alınıp tüketici Mehmet Zübeyde OĞUZ ‘a verilmesine, kararın taraflara Tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
14 Mayıs 2009 Perşembe
zübeyde uğuz
Etiketler:
07.05.2009,
çay seti,
deima elekrtromekanik,
kabul,
karar,
tüketici şikayetleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Mayıs
(51)
- zeynel dalan
- ümit göl
- türkan saltoğlu
- talip çakar
- şefika şengöz şimşek
- süreyya duruk
- songül akarsu
- semra kırıtoğlu
- selahattin üstün
- pembe şimşek
- öncay şenol
- nur sözüak
- murat koç
- murat ikibeş
- leyli kınık
- hüseyin arıkan
- haydar kul
- hasan seyrek
- fatma çelik
- emre sağay
- can yılanlı
- bahri koyuncuoğlu
- bahar şimşek
- ali tıraş
- ahmet yıldız
- ahmet güler
- Tüketici güveni sıçrama yaptı
- zübeyde uğuz
- ülkü ateş
- salih kirazlı
- salih gündoğar
- pervin anahtar
- melek gençer
- mahmut serkan ok
- mehmet emin yanardağ
- ilhan ertürk
- hasan göçben
- hamdi uçan
- filiz yolcu
- fadıl çıtıl
- edip genç
- ebru gül sakallı
- çiğdem cansu güneş
- cumhur güçlü
- büşra rana yüksel
- ayten argun
- ayşegül genç
- aykanat demirkoparan
- ali sarızayim
- abdulkadir özbek
- TÜKETİCİ KANUNU SİL BAŞTAN haberi
-
▼
Mayıs
(51)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder