Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

ali sarızayim

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Ali SARIZAYİM
Şikayet edilen : Merit Pazarlama Ltd. Şti.
Şikayet konusu : BM Mobils Marka Cep Telefonu ( ımeı no:353343020831811)
Şikayet tarihi : 01.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 320,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Ali SARIZAYİM verdiği dilekçesinde, 09.08.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu 4 kez servise verdiğini ancak arızanın giderilemediğini belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Merit Pazarlama Ltd. Şti firmasının 01.04.2009 tarih ve 1837 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda, tüketicinin kullanımında olan cep telefonunun bilirkişi tarafından incelenmesi talep edilmektedir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 27.11.2008- 17.12.2008- 07.02.2009 tarihlerinde ekran arızası şikayeti ile teknik servise verildiği, servisin bu şikayetler üzerine ekran filmini değiştirdiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine istinaden “ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla verdiği için” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 320 TL’nin Merit Pazarlama Ltd. Şti. firmasından alınıp tüketici Ali SARIZAYİM‘e verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları