Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

hamdi uçan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Hamdi UÇAN
Şikayet edilen : Zengin İletişim Sistemleri Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu ( ımeı no:357687011048687)
Şikayet tarihi : 20.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 220,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Hamdi UÇAN verdiği dilekçesinde 20.01.2008 tarihinde aldığı cep telefonunu arızası nedeniyle 12.03.2009 tarihinde yetkili teknik servise verdiğini, 18.04.2009 tarihinde almak için gittiğinde ürünün geldiğini ancak sorun devam ettiği için tekrardan gönderdiklerini öğrendiğini,şikayet tarihi itibari ile cihazın onarımı ile ilgili bir sonuç alamadığını belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: yetkili teknik servisin Mersin bayisi Elektro Mekanik İş firmasının 20.04.2009 tarih ve 2209 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda,satıcı firma olmadıklarını bu nedenle de şikayetin kendilerine yapılamayacağını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe:
Yapılan incelemede, ürünün 12.03.2009 tarihinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 220 TL’nin Zengin İletişim Sistemleri Tic. Ltd. Şti. firmasından alınıp tüketici Hamdi UÇAN’a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları