YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Can YILANLI
Olayın Özeti : Tüketici Hasan GÖÇBEN verdiği dilekçesinde 08.11.2008 tarihinde satın aldığı botu dikişlerine açılma olduğu gerekçesi ile tamire verdiğini ama deri olduğu için dikiş tutmadığını ve tekrardan açılma yaptığını belirtmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: YKM firması 23.03.2009 tarih ve 1627 sayılı yazımıza istinaden verdiği yazıda, ayakkabını Tüketici Sorunları Hakem Heyetince incelenmesini talep etmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede ürün bilirkişi tarafından incelenmiştir. Bilirkişi Handan DEMİR raporunda; botun her iki tekinin de yan taraflarında açılma görüldüğünü, açılan bölgeler üzerinden tekrar dikiş atıldığı ve yapıştırıcı kullanıldığını, bunun da ürünün açılan bölgelerinde derinin yıpranarak tekrar açılmasına neden olduğunu, dikişin üzerinden geçilmesinin ayakkabıyı giyilemeyecek duruma getirdiğini bu nedenlerle de üründe üretim hatası olduğunu belirtmiştir. Bu nedenle 4077 sayılı kanunun 4/A maddesine göre ürünün ayıplı mal kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır
Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 35,00 TL’nin Akbank T.A.Ş. firmasından alınıp tüketici Bahri KOYUNCUOĞLU’na verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder