Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

ülkü ateş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Ülkü ATEŞ
Şikayet edilen : Başarı Ticaret ve İletişim Hizmetleri A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu ( ımeı no:355365015726845)
Şikayet tarihi : 09.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 345,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Ülkü ATEŞ verdiği dilekçesinde, 13.04.2007 tarihinde aldığı cep telefonunu ekran görüntüsünün gelmemesi şikayetinden 3 kez teknik servise verdiğini bu nedenle ödediği paranın iadesi talebinde bulunduğunu belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Başarı Ticaret ve İletişim Hizmetleri A.Ş firmasının 09.04.2009 tarih ve 2009 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda, 22.09.2008 tarihli teknik servis formunda cihazın bataryasında sıvı teması tespit edildiği, ayrıca tüketici 4077 Sayılı Kanunun 4. Maddesinde sayılan seçimlik haklarından biri olan ücretsiz onarım hakkını kullandığını buna ilaveten bedel iadesi talebinin iyi niyetli değerlendirilmemesi gerektiği bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün29.07.2008- 22.09.2008- 14.04.2009 tarihlerinde ekrana görüntünün gelmemesi ve telefonun açılmaması şikayeti ile teknik servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine istinaden “ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla verdiği için” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 345,00 TL’nin Başarı Ticaret ve İletişim Hizmetleri firmasından alınıp tüketici Ülkü ATEŞE ‘e verilmesine, kararın taraflara Tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları