Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

salih kirazlı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Salih KİRAZLI
Şikayet edilen : Merit Pazarlama Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu ( ımeı no:357659014878617)
Şikayet tarihi : 18.02.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 685,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Salih KİRAZLI verdiği dilekçesinde 01.05.2008 tarihinde satına aldığı cep telefonunu arızasından dolayı teknik servise verdiğini, ancak 30 işgünü sonunda teslim alamadığını belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Merit Pazarlama Ltd. Şti firmasının 19.02.2009 tarih ve 877 sayılı yazımıza cevap vermediği görülmüştür.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 05.12.2008 tarihinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 685,00 TL’nin Mert Pazarlama Ltd.Şti firmasından alınıp tüketici Mehmet Salih KİRAZLI ‘ya verilmesine, kararın taraflara Tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları