Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

ebru gül sakallı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Ebru Gül SAKALLI
Şikayet edilen : Carrefour
Şikayet konusu : Sony Ericson Marka Cep Telefonu ( ımeı no:357560013458015)
Şikayet tarihi : 06.04.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 245,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Ebru Gül SAKALLI verdiği dilekçesinde 12.10.2007 tarihinde aldığı cep telefonunu 20.02.2009 tarihinde servise verdiğini, toplam 37 işgünü sürede telefonunu alamadığını, bu süre içinde servisi 3 kez aradığını her defasında biz sizi ararız dendiğini, telefonu açık olduğu halde hiç aranmadığını belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Yetkili teknik servis Asya Telekomünikasyon firmasının 06.04.2009 tarih ve 1961 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda, ilgili cep telefonunun 20.02.2009 tarihinde kendilerine verildiğini, onarımı yapılarak 07.03.2009 tarihinde teslime hazır hale geldiğini, defalarca kez tüketici aranmasına rağmen kendisine ulaşılamadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 20.02.2009 tarihinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 245 TL’nin Carrefour firmasından alınıp tüketici Ebru Gül SAKALLI‘ya verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları