YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Büşra Rana YÜKSEL
Şikayet edilen : Aras Alışveriş Merkezi
Şikayet konusu : Masaj Terliği
Şikayet tarihi : 23.02.2009
Talep : Bedel İadesi ve Sözleşmeden Dönme
Miktar : 240 TL
Olayın Özeti :Tüketici Büşra Rana YÜKSEL adına babası Mehmet YÜKSEL tarafından yazılan dilekçede, Büşra Rana YÜKSEL’in 20.01.2009 tarihinde kapıdan satışla aldığı masaj terliği için satış sırasında hiçbir belge kendilerine verilmediğini, ertesi gün iade amaçlı Aras A.V.M. mağazasına gittiğini, orda tehdit ve hakarete maruz kaldığını, 21.01.2009 tarihinde cayma ihtarnamesi gönderdiğini,ancak 1 aylık sürede bir yanıt alamadıklarını belirtmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: Aras Alışveriş Merkezi firmasının 23.02.2009 tarih ve 942 sayılı yazımıza cevap vermediği anlaşılmıştır.
İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede cihazın 20.01.2009 tarihinde satın alındığı 21.01.2009 tarihinde cayma bildirimi gönderdiği, 24.01.2009 tarihinde firmanın eline geçtiği anlaşılmıştır. Bunun dışında tüketiciye sözleşmenin bir örneği verilmemiştir. Satıcı 4077 sayılı kanunun 8. maddesindeki cayma bildirimi hakkındaki yükümlülüğünü ve 9. Maddedeki sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilme yükümlülüğünü yerine getirmemiştir. Ayrıca Kapıdan Satışlara İlişkin Uygulama Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik’in 9. Maddesindeki senetlerin tek tek düzenlenme zorunluluğu yerine getirilmemiştir. Bu nedenle tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 240 TL’nin Aras Alışveriş Merkezi firmasından alınıp tüketici Büşra Rana YÜKSEL‘e verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
14 Mayıs 2009 Perşembe
büşra rana yüksel
Etiketler:
07.05.2009,
aras,
kabul,
kapıdan satış,
karar,
masaj terliği,
tüketici şikayetleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2009
(848)
-
▼
Mayıs
(51)
- zeynel dalan
- ümit göl
- türkan saltoğlu
- talip çakar
- şefika şengöz şimşek
- süreyya duruk
- songül akarsu
- semra kırıtoğlu
- selahattin üstün
- pembe şimşek
- öncay şenol
- nur sözüak
- murat koç
- murat ikibeş
- leyli kınık
- hüseyin arıkan
- haydar kul
- hasan seyrek
- fatma çelik
- emre sağay
- can yılanlı
- bahri koyuncuoğlu
- bahar şimşek
- ali tıraş
- ahmet yıldız
- ahmet güler
- Tüketici güveni sıçrama yaptı
- zübeyde uğuz
- ülkü ateş
- salih kirazlı
- salih gündoğar
- pervin anahtar
- melek gençer
- mahmut serkan ok
- mehmet emin yanardağ
- ilhan ertürk
- hasan göçben
- hamdi uçan
- filiz yolcu
- fadıl çıtıl
- edip genç
- ebru gül sakallı
- çiğdem cansu güneş
- cumhur güçlü
- büşra rana yüksel
- ayten argun
- ayşegül genç
- aykanat demirkoparan
- ali sarızayim
- abdulkadir özbek
- TÜKETİCİ KANUNU SİL BAŞTAN haberi
-
▼
Mayıs
(51)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder