Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Mayıs 2009 Pazar

emre sağay

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 21.05.2009
Şikayet eden : Emre SAĞAY
Şikayet edilen : Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu (IMEI:358635012648938)
Şikayet tarihi : 18.02.2009
Talep : Değişim
Miktar : 77,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Emre SAĞAY verdiği dilekçesinde 10.04.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu SİM kart reddedildi arızası nedeniyle 3 defa servise verdiğini ancak arızanın halen devam ettiğini belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd.Şti 19.02.2009 tarih ve 873 sayılı yazımıza cevap vermediği anlaşılmıştır.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün 21.10.2008- 19.12.2008- 23.12.2008 tarihlerinde SIM kartın reddedilmesi arızası ile teknik servise verildiği formlardan anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesine istinaden “ürün bir yıl içerisinde aynı arızayı ikiden fazla vermesi halinde tüketici malın ücretsiz değişimini talep edebilir’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün tüketicinin istediği başka bir ürün ile değiştirilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları