YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Bahar ŞİMŞEK
Şikayet konusu : Masaj Aleti
Olayın Özeti :Tüketici Bahar ŞİMŞEK verdiği dilekçesinde 07.01.2009 tarihinde kapıdan satışla aldığı masaj aletini almak istemediğini, bu nedenle 14.01.2009 tarihinde cayma bildirimi gönderdiğini, senetlerin tek tek düzenlenmediğini ve sözleşmenin bir nüshasının kendisine verilmediğini bildirmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: Kar-San Medikal firmasının 02.03.2009 tarih ve 1031 sayılı yazımıza cevap vermediği anlaşılmıştır.
İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede masaj aletinin 07.01.2009 tarihinde alındığı, 7 gün içinde cayma bildiriminin firmaya gönderildiği, tüketiciye sözleşmenin bir nüshasının verilmediği, ayrıca satış sözleşmesinin ayrı ayrı düzenlenmiş bir senedin olmadığı görülmüştür. Sözleşmenin tek tek senet düzenlenmemesi sebebiyle 4077 Sayılı Kanunun 6/A Maddesinde sayılan taksitle satış şartlarını taşımadığı ayrıca sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmemesi sebebiyle de 4077 Sayılı Kanunun 9. Maddesindeki hükümlerin sağlanmadığı anlaşılmış, bu nedenle tüketici talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 195,00 TL’nin Kar-San Medikal firmasından alınıp tüketici Bahar ŞİMŞEK‘e verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder