Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

mehmet emin yanardağ

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Mehmet Emin YANARDAĞ
Şikayet edilen : Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Ticaret A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu ( ımeı no:354183022994889)
Şikayet tarihi : 25.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 862,33 TL

Olayın Özeti : Tüketici Mehmet Emin YANARDAĞ verdiği dilekçesinde, 12.02.2009 tarihinde Bimeks mağazasının internet birimi üzerinden aldığı cep telefonunun 16.02.2009 tarihinde kendisine ulaştığını, 18.02.2009 tarihinde telefonunda arıza tespit edip firmaya bildirmesi üzerine 25.02.2009 tarihinde yeni bir cep telefonunun kendine verildiğini belirtmiştir. Yeni üründe de aynı sorun ile karşılaşınca 20.03.2009 tarihinde Bimeks Müşteri Hizmetlerine durumu bildirdiğini, 21.03.2009 günü Nokia servisine götürdüğünü, oradan üründeki problemin tüketiciden kaynaklanmadığına dair bir rapor aldığını bu raporu aynı gün Bimeks firmasına faksladığını, bir sonuç alamayınca 23.03.2009 tarihinde telefon ile aradığını, aynı gün yine faks çektiğini ve değişim talebinin onaylanmadığını gerekçenin ise 30 günlük yasal hakkın ilk ürünü alış tarihinden itibaren başlaması olduğunu, öğrendiğini belirtmiştir. Ayrıca tüketici teknik servisten ‘’arızanın tamirle giderilemeyeceğine’’ dair bir rapor almıştır.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Ticaret A.Ş. firmasının 25.03.2009 tarih ve 1700 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda, şikayet kapsamına garantiyi veren ithalatçı firmanın da dahil edilmesi talebinde bulunup, şikayet konusu ürünün 25.02.2009 tarihinde bir kez değişiminin yapıldığını, yani 4077 Sayılı Kanunun 4. Maddesindeki seçimlik haklarından birini kullandığını, dolayısı ile şikayetin konusuz kaldığını, ancak garanti süresindeki bir yıl içinde üründe aynı arıza 2 den fazla veya farklı arızaların 4 den fazla meydana gelmesi halinde değişimin söz konusu olacağını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, teknik servisin arızanın tamirle giderilemeyeceğine dair rapor verdiği anlaşılmıştır. Bu durumda Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/c Maddesinde ‘’firmanın servis istasyonunun düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün olmadığını belirtmesi durumunda tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini veya bedel iadesi talep edebilir. ’’ cümlesine istinaden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 862,33 TL’nin Bimeks Bilgi İşlem ve Dış Ticaret A.Ş firmasından alınıp tüketici Mehmet Emin YANARDAĞ‘a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları