Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Mayıs 2009 Pazar

pembe şimşek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 21.05.2009
Şikayet eden : Pembe ŞİMŞEK
Şikayet edilen : İris Bilişim Bilgisayar Elektronik Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Bilgisayar
Şikayet tarihi : 20.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 823 Dolar

Olayın Özeti : Tüketici Pembe ŞİMŞEK verdiği dilekçesinde 19.11.2004 tarihinde satın aldığı toplama bilgisayarın arızasından dolayı bazı parçalarının 22.09.2007 tarihinde değiştirdiğini, 26.11.2008 tarihinde ekran kartı ve anakart arızasından dolayı yetkili teknik servise gönderdiğini, 15.01.2009 tarihinde bilgisayar kasasının da alındığını, her ay bilgisayarını kullanamadığı halde internet faturası ödediğini, 13.03.2009 tarihinde işlemcinin bozuk olduğunu öğrendiğini, bilgisayarını halen teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: İris Bilişim Bilgisayar Elektronik Tic. Ltd. Şti. 21.03.2009 tarih ve 1589 sayılı yazımıza istinaden verdiği yazıda, 19.11.2004 tarihinde satılan ürünün fiyatının tüketicinin belirttiği gibi 823 Dolar + KDV değil, 823 dolar olduğunu, bilgisayarın 2 yıl garantili olduğunu, bu nedenle garanti süresinin dolduğunu, 22.09.2007 tarihinde satılan 4 parçanın garanti dahilinde olduğunu, arızalanan parçaların zamanında tamir edildiğini, tüketicinin almaya gelmemesinden bekleme süresinin uzadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede 2004 tarihinde alınan 823 dolar değerindeki parçalar halindeki bilgisayarın garanti süresinin dolduğu, 22.09.2007 tarihinde aldığı 4 parçadan şikayetçi olabileceği, bu 4 parçanın da fiyatının 221,69 TL olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca ürün bilirkişi tarafından incelenmiştir. Bilirkişi Sadık KIRICI raporunda; 19.11.2004 tarihinde satılan oem pc olarak garantisinin sona erdiğini, 22.09.2007 tarihinde yeni alınan 4 parçanın (anakart, ram, ekran kartı, power suply) zaman içinde elektrikten dolayı arıza gördüğünü tespit ettiğini, bu tür arızaların olmaması için güç kaynağının (ups) olması gerektiğini belirtmiş, işlemcide arıza tespit edildiği ancak işlemcinin de 2004 tarihinde alınmasından dolayı garanti süresinin sona erdiğini bildirmiş, sonuç olarak ürünün garanti kapsamındaki arızaların giderilmiş ve çalışır durumda olduğunu belirtmiştir. Bu nedenle 4077 sayılı kanunun 4/A maddesine göre ürünün ayıplı mal kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları