Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

mahmut serkan ok

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Mahmut Serkan OK
Şikayet edilen : Emir İletişim
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu ( ımeı no:354890018559555)
Şikayet tarihi : 31.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 400,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici Mahmut Serkan OK verdiği dilekçesinde 15.12.2007 tarihinde aldığı cep telefonunun 2 defa servise verdiğini ikinci verişinde iki ay kadar serviste kaldığını belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Yetkili teknik servis Teleservice firmasının 31.03.2009 tarih ve 609 sayılı yazımıza cevaben verdiği yazıda, cihazın servise 2 defa geldiğini, her ikisinde de gerekli onarımların yapıldığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün yetkili teknik servise 2 defa girişinin olduğu, ancak son giriş tarihinin 06.10.2008, çıkış tarihinin ise 20.11.2008 olduğu Teleservice firmasının savunmasındaki teknik servis detaylarından anlaşılmaktadır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 400 TL’nin Emir İletişim firmasından alınıp tüketici Mahmut Serkan OK’a verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları