Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

14 Mayıs 2009 Perşembe

abdulkadir özbek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 07.05.2009
Şikayet eden : Abdulkadir ÖZBEK
Şikayet edilen :Kont Bilişim Teknolojileri ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Dell Marka Dizüstü Bilgisayar (Seri No: 2RHMK2J)
Şikayet tarihi : 10.03.2009
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 1849,39 TL

Olayın Özeti : Tüketici Abdulkadir ÖZBEK verdiği dilekçesinde 06.12.2006 tarihinde aldığı dizüstü bilgisayarı, 01.12.2008 tarihinde servise verdiğini, ürün geldiğinde başka hataların oluştuğunu saptadığını, bunun üzerine 13.01.2009 tarihinde tekrar teknik servise verdiğini, bir çok kez rica ve uyarıda bulunduğunu, ancak 30 işgününden çok uzun bir süre geçmesine rağmen ürünü hakkında bir cevap alamadığını belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: Kont Bilişim Teknolojileri ve Dış Tic. A.Ş. firması 11.03.2009 tarih ve 1287 sayılı yazımıza cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Yapılan incelemede, ürünün13.01.2009 tarihinde servise verildiği teknik servis formlarından anlaşılmıştır. Bu nedenle Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesine istinaden “azami tamir süresi olan 30 iş günü aşıldığından” tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ürün bedeli olan 1849,39 TL’nin Kont Bilişim Teknolojileri ve Dış Tic. A.Ş. firmasından alınıp tüketici Abdulkadir ÖZBEK‘e verilmesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları