Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ağustos 2011 Çarşamba

Yusuf Yetkin



YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 18.08.2011
Şikayet eden : Yusuf YETKİN
Şikayet edilen : Gold Computer Mağazacılık Bilgisayar
Şikayet konusu : Nokia Marka Telefon
Şikayet tarihi : 08.07.2011
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 548,61 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 14.09.2009 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle 6 kez servise vermesine rağmen arızanın devam etmesi nedeniyle mağdur olduğunu belirterek, bedel iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 08.07.2011 tarih ve 6926 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; şikayetçi ürünü 6 kez servise verdiğini söylese de, yapılan araştırmada sadece 2 kez KVK yetkili servise giriş bulunduğu tespit edildiği, 07/04/2011 tarihinde sadece yazılım yüklendikten sonra 23/04/2011 tarihinde kullanıcıya iade edildiği, şikayetçinin kendi inisiyatifi ile telefonu teslim etmiş olduğu yetkisiz servislerle arızanın giderilmemiş olmasından kaynaklanan sorumluluğun şikayetçinin kendisinde olduğunu bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla 04/03/2010, 09/04/2011, 22/04/2010, 25/10/2010, 25/05/2011 ve 03/03/2011 tarihlerinde servise verildiği ve 25/10/2010 ve 03/03/2011 tarihinde parça değişimi yapıldığı ve 03/03/2011, 22/04/2010 tarihlerinde yazılım yüklendiği, 25/05/2011 tarihinde onarım yapıldığı, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde altı kez arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları