Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Ağustos 2011 Pazartesi

Beyhan Çelik


YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 04.08.2011
Şikayet eden : Beyhan ÇELİK
Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Nike marka Spor Ayakkabı
Şikayet tarihi : 14.07.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi.
Miktar : 59,75 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 27.02.2011 tarihinde satın alınan ayakkabının ön ve yanlarında açılmalar meydana geldiğini bundan dolayı firmaya müracaatta bulunmasına rağmen firmadan ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti
: Firmadan 14.07.2011 tarih ve 7059 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; nike marka ayakkabının müşterinin şikayeti üzerine (önlerde ve yanlarda açılma) 13/06/2011 tarihinde tüketiciden teslim alınarak firmaya gönderildiği ve firmanın üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını beyan ettiğini, ürünün ayıplı olmadığını bildirip Mersin Üniversitesi ile ilgili bölümün akademisyenlerden birinin bilirkişi olarak görevlendirilmesi suretiyle ürünün incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabil edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine karar verilmesini talep etmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Hatice Mehtap BULUKLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, spor ayakkabının ön ve yanlarında açılma problemleri tespit edilmiştir. Ön kısımdaki açılma, yüzey ile öndeki parça arasındadır ki bu bölümlerin, yürüme veya koşma esnasında sürtünmeye maruz kalması mümkün değildir. Spor ayakkabıda görülen bu problem, bu bölümlerin presle birleştirilmesinden dolayı kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Spor ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun, tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları