Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

19 Ağustos 2011 Cuma

Arif Ata Ayık


YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 18.08.2011
Şikayet eden : Arif Ata AYIK
Şikayet edilen : Gold Computer Mağazacılık Bilg. Sist.
Şikayet konusu : Samsung Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 15.06.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 560,98 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 28.02.2011 tarihinde satın alınan SAMSUNG MARKA S7233E MODEL 354626040855706 seri nolu cep telefonunu kapanma arızalarında dolayı 4 kez servise gönderdiğini fakat arızanın süreklilik arz ettiğini ve giderilemediğini bu nedenle ödediği bedelin iadesini istediğini belirtmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 15.06.2011 tarih ve 6367 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; söz konusu cihazın 4 kez servise gönderildiğini fakat cihazda hiçbir sorun ve arıza tespit edilmediğini, tüketicinin talebi olan bedel iadesi için gerekli şartların oluşmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin SAMSUNG MARKA S7233E MODEL 354626040855706 seri nolu cep telefonu incelenmek üzere tüketici ile irtibata geçildiğinde kendisinin şuan için şehir dışında tatilde olduğunu telefonunun incelenmesinin mersine döndüğü zaman yapılmasını istediğini belirtmiştir. Yasal süre zarfında incelemenin yapılamadığı için oluşan bu durumu bilginize sunarım saygılarımla.” şeklinde rapor etmiştir.

Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 01.04.2011, 13.04.2011, 19.04.2011 ve 06.06.2011 tarihlerinde arızalanmasından dolayı servise verildiği, toplamda 4 kez servise giden cihazın iki servis formunda yazılım yüklendiği diğer iki servis formunda ise arızaya rastlanmadığı görülmüştür. Ürünün incelenmesi için bilirkişi görevlendirmesi yapıldığı fakat tüketicinin yasal süre içinde ürünü incelemesi için bilirkişiye teslim etmediği anlaşılmış olup bilirkişi raporu ve servis formları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde en az 4 kez arızalanmadığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları