Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Ağustos 2011 Salı

Emel Şahin



YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 18.08.2011
Şikayet eden : Emel ŞAHİN
Şikayet edilen : HSBC Bank.A.Ş.
Şikayet konusu : Yıllık Üyelik Ücreti
Şikayet tarihi : 01.07.2011
Talep : Ödenilen Bedel İadesi
Miktar : 50,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde, banka tarafından 5504 72** **** 0908 nolu kredi kartından 20/06/2011 tarihinde kesilen 50,00 TL üyelik ücretinin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : HSBC Bank.A.Ş.’den 01.07.2011 tarih ve 6666 sayılı yazı ile savunma istenmiştir. Banka savunmasında; banka ile kart hamilleri arasındaki kredi kartı sözleşmesinde, kart hizmeti sunulurken hangi ücretlerin alınacağı belirtildiği, şikayetçi tarafından itiraza konu edilen ücret/masraflar kendisi ile imzalanmış olan kredi kartı sözleşmesinin 20.maddesi gereğince talep edildiği, bu durumda kanuni düzenlemenin de kabul etmiş olduğu üzere itiraz edilen ücret/masraflar aradaki sözleşmeye dayanılarak müşterinin kredi kartına yansıtıldığı, ayrıca şikayetçinin 09 Ocak 2011 hesap kesim tarihli kredi kartı ekstresinde kart ücretine ilişkin bilgilendirme yapıldığı ve söz konusu bilgilendirmeden sonra 08 Şubat 2011 hesap tarihli ekstresinden de izlenebileceği üzere ilgili kartını aktif olarak kullanmaya devam ettiğini, müşterinin şikayetinin banka yetkilileri ile paylaşıldığı ve kart ücretinin iptal edilmesi talebine olumlu yanıt verilemediğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Tüketicinin Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden tüketiciden 20/06/2011 tarihinde 50,00 TL üyelik ücreti adı altında para kesildiği görülmüştür. 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesinde, Satıcı veya Sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Yargıtay 13.Hukuk Dairesi’nin Esas No:2008/4345 ve Karar No:2008/6088 sayılı kararı ile sözleşmedeki kredi kartı üyelik ücreti alınacağına dair hükmün yasa ve yönetmelik hükümleri karşısında haksız şart olduğu kabul edilmiştir.

Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. “Eğer Sözleşme Şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğe etki edememişse o sözleşme şartlarının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.” hükmü bulunmaktadır. Banka ile tüketici arasında yapılan Sözleşme Şartları önceden belirlenmiş, açık, anlaşılır bir dille yazılmamış ve tüketici ile müzakere edilmeden iradesi dışında imzalatılmış tüketici aleyhine haksız şart içeren sözleşme olup, 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesine aykırılık taşımaktadır. Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, kart aidatı için ödenen bedelin banka tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları